דילוג לתוכן המרכזי בעמוד
לוגו חיל הטכנולוגיה והאחזקה לוגו עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים

אל''מ במילואים איציק (יצחק) שטרן.

מאת: ניסים קלו

תאריך עלייה לאתר: 04/12/2016

תאריך האירוע:

מספר צפיות: 3965


               פרויקט ''בכירי החיל מספרים''
              רס''ן   כהן  יוכפז  לימור רמ''ד תוא''ר חיל הטכנולוגיה והאחזקה
              מראיינת את אל''ם במיל' איציק (יצחק) שטרן.
              יצחק השתחרר משרות בשנת 2007 בתפקיד מפקד אלמ''ר 5005.  

             שנת שחרור משירות מילואים: 2007

תפקיד אחרון: מפקד אלמ''ר 5005

תפקיד נוכחי באזרחות: מנכ''ל חברת ''י.ש רינובו אקוסטיקה בע''מ'' - חברה המייצגת את חברת SAS International הבריטית (המייצרת ומספקת תקרות אקוסטיות ודקורטיביות ממתכת) בישראל. כמו כן, החברה מבצעת עבודות גמר בבנייה.

פתיחה:

פרויקט ''בכירי החיל מספרים'' 'מביא את סיפורו של חיל הטכנולוגיה והאחזקה במרוצות השנים דרך עיניהם של מפקדי החיל לדורותיהם.

סיפור זה שזור עם הקמתו של צה''ל, התפתחותו דרך האתגרים המבצעיים הייחודיים ומלחמות ישראל בהם לקחו חלק ממפקדי החיל וביניהם אל''ם איציק שטרן.

אל''ם איציק שטרן שירת בתפקידים מגוונים וביחידות שונות (בחלקן שירת בחיל הטנ''א ובחלקן בחיל הלוגיסטיקה) וביניהן: חטיבה 7, מרכז אב''כ, גדוד 198, גש''ח 867, גה''ס (גדוד הספקה) 9268 (אוג' 560), מפקדת אגד תחזוקה (אוג' 560) ואלמ''ר 5005.

רקע כללי:

איציק נולד בשנת 1956 בישראל. כיום מתגורר בהרצליה, נשוי + 3 וסבא ל- 2 נכדים.איציק התגייס לצה''ל בספטמבר 1974 ושירת כמכונאי טנקים בחטיבה 7 עם מעוכבי שחרור של מלחמת יום כיפור.איציק אהב מאוד את תפקידו, ולאחר תקופה קצרה יחסית קודם לסמל טכני.בפברואר 1976 נשלח איציק לקורס קצינים למשך שישה חודשים.בתום קורס הקצינים ועם קבלת דרגת הסג''ם (אוגוסט 1976), הצטרף לחיל ההנדסה כקצין חימוש במרכז אב''כ. את התפקיד ביצע תקופה קצרה (מאחר שלדבריו השתעמם) ועבר לשרת בגדוד 198 (חט' 460) בסיני כקצין חימוש. איציק חתם קבע לתקופה קצרה שלאחריה השתחרר בנובמבר 1978 בדרגת סגן.לאחר שחרורו משרות הסדיר איציק התקדם מהר יחסית בדרגות (מסגן לאל''ם) במסגרת שירות המילואים וזאת תוך מעבר מחיל הטנ''א לחיל הלוגיסטיקה.

בתחילת שירותו במילואים, שובץ בדרגת סגן בגש''ח 867 בתפקיד מ''מ. איציק לקח חלק באימון ההקמה (1981).במלחמת לבנון הראשונה (1982) שירת איציק כס' מ''פ, כל זאת שהינו אב טרי וזאת לאחר 10 ימים מלידת ביתו. באותה השנה איציק קיבלת את דרגת הסרן.לאחר מכן, קודם לתפקיד מ''פ פלק''ד וקיבל את דרגת הרס''ן בשנת 1986 - למעשה זהו תפקידו האחרון שביצע איציק בחיל החימוש.לאיציק הוצע להתקדם לסא''ל בחיל הלוגיסטיקה. בשנת 1993 קיבל את דרגת הסא''ל בתפקיד מג''ד גה''ס (גדוד הספקה) 9268 (אוג' 560).בשנת 1998 קודם איציק לדרגת אל''ם בתפקיד מפקד אגד תחזוקה 7093 (אוג' 560). באותה התקופה החליטו לפרק את אגדי התחזוקה ולהקים את האלמ''רים. ב- 2004 מונה למפקד אלמ''ר 5005 ולאחר כשלוש שנים השתחרר ממילואים (2007).במהלך המילואים, בשנת 2009, הקים איציק את חברת ''י.ש רינובו אקוסטיקה בע''מ'' ומאז משמש כמנכ''ל החברה, בעוד שעוסק בענף למעלה מ- 25 שנים.

תקופת שירות ותפקידים

על חיל הטכנולוגיה והאחזקה:

במהלך שירותו של איציק בצבא, נחקקו בו מספר סיסמאות כחימושיק ובהן: ''בלי חימוש צה''ל לא ימוש''. איציק מספר כשהיה סמל טכני בחטיבה 7, הטנקיסטים כל כך היו תלויים באנשי האחזקה. בתפקיד זה למד שחיל הטכנולוגיה והאחזקה (חי''ח דאז) משמעותי מאוד בעיקר בשריון. איציק מוסיף, ''שבעבר מי ששרת בחימוש היה צריך לדעת להחליף גלגלים. היום זה מאוד שונה. כיום הטכנולוגיה שמה את החיל הטנ''א בשורה הראשונה עם יתר החילות הטכניים''.''חיל הטכנולוגיה והאחזקה הוא חלק מהצבא, אומנם הוא לא חלק מחילות הלחימה, אך בלי תומכי לחימה אין לחימה''. איציק מציין ש''צה''ל יכול להתקיים בלי אנשי האחזקה עד גבול מסוים ולתקופה קצרה מאוד. מעבר לפרק הזמן הקצר, צה''ל אינו ישרוד (וזה נכון לכלל החילות: בחי''ר, בחיל הים וכד'). בלי אנשי אחזקה ותומכי הלחימה, יכולים להתחיל את המשימה, אך לא לסיימה. החיל הינו חיל משמעותי ותורם רבות לשטח''.''אינני מאמין שמ''פ לוחם ייצא למשימה מבלי לקחת עמו אנשי אחזקה''.

אתגרים ואירועים מבצעיים/ אחזקתיים:

''מספר אתגרים היו לחימושניקים באותם הימים'', מציין איציק. ''בראש ובראשונה, האתגר המרכזי היה שהטנקים לא יתקעו''. איציק מספר ששרת כקצין חימוש של גד' 198 (חט' 460) היו קורסי מט''קים. במידה ובמסגרת הקורס היו יוצאים לתרגיל במהלכו הטנק או הטנקים היו נתקעים, אנשי החוליה הטכנית היו עובדים עד להשלמת התיקונים של הטנקים כל הלילה, כך שבבוקר הטנקים יהיו כשירים לנוע. איציק מדגיש ש''באותה התקופה, לא היו הרבה מערכות ואותן המערכות לא היו מתקדמות (מבחינה טכנולוגית) כמו שהיום''.

במלחמת לבנון הראשונה, איציק מציין שהיו עם הטנקים והטנקיסטים ללא הפסקה. ''ביצענו הרבה מאוד חילוצים, המוטיבציה היתה גבוהה מאוד, נתפסנו כצוות מאוד מקצועי ובהתאם האגו גדל...''. ''כמ''פ פלק''ד, היינו פלוגה מאוד מקצועית. כתוצאה מכך, קיבלנו מעמד טוב במקביל ללוחמים''. ''היינו מאוד מגובשים. עד היום אנו חבורה של 15 זוגות של מפקדים שנמצאים בקשר''.

תמוונות מהשירות

 

 

 

חיפוש מידע

חללים שמועד נפילתם היום

כניסת חברים