[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים

תא''ל במילואים שלום קורן

@alt@

נתונים אישיים:

שם+ דרגה: תא''ל שלום קורן. נשוי+3. גר במודיעין , 

תפקיד אחרון בצה''ל: קחש''ר.

שנת פרישה: 2000.

השכלה: מהנדס מכונות.

תחום תעסוקתי: כיום עצמאי בתחומי הטכנולוגיה, בעבר עבד ברפא''ל.

מסלול התפקידים שביצע:

  • לאחר שכיהן כמפקד פלגה בסיירת ''חרוב'' במלחמת יום הכיפורים השתחרר מצה''ל ולמד הנדסה באזרחות.
  • חזר לשירות כמהנדס בענף ציוד ייעודי.
  • ביצע תפקיד רמ''ד תכנון בענף טנקים.
  • ביצע תפקיד רע''ן תובה ברפ''ט.
  • מפקד מפעל המרכבה במש''א.
  • ראש רפ''ט.
  • לימודים במב''ל.
  • ראש מנת''ק.
  • קצין חימוש ראשי.

אירוע מכונן בשירות:

תא''ל קורן, אשר לא התחיל את מסלול שירותו בחיל החימוש, חווה את האירוע המשמעותי ביותר בשירותו, כשכיהן כמפקד פלגה בסיירת ''חרוב'' במהלך מלחמת יום הכיפורים. הפלגה תחת פיקודו והסיירת ביצעו פעולות משמעותיות במהלך הלחימה בגזרת סיני, ואף חוו לצערנו אבדות רבות. בנוסף לאירועים שחווה במלחמת יום הכיפורים, מסמן תא''ל קורן את אירוע ''הספארי'' כאירוע טראומטי לחיל החימוש, שהיווה מכה קשה וכואבת בנוסף להתמודדות של החיל הן במגזר הטכני והן במגזר ההנדסי עם בעיית לבנון בשנים שלפני הנסיגה (כחלק מההתמודדות מתאר תא''ל קורן את תחילת הייצור והעבודה עם פלטות הגחון לטנקי המג''ח).תא''ל קורן זכה בשנת 1997 בפרס ''בטחון ישראל'' על פיתוח מערכת בקרת אש שהייתה ייחודית ומובילה בעולם.

אתגרים מרכזיים בשירות בחיל החימוש:

תא''ל קורן זיהה עוד בתחילת תפקידו בחיל ניתוק בין המגזר ההנדסי לשדה. לפי דבריו, המהנדסים לא ''הריחו גריז'' ולא היו חשופים ומחוברים למערך השדה.

תא''ל קורן מסביר כי עם חזרתו לשירות לא חלם להיות קחש''ר, אך מהרגע בו התברג לתפקידי מפתח בחיל הבין כי האתגר המרכזי הוא החיבור בין המגזר ההנדסי ממנו הגיע לשטח, וזאת הצליח ליישם הן באמצעות כנס קח''שי המרכבה שהחל בתקופתו, והן בשילוב מהנדסים בתפקידי שטח כתנאי לקידום מקצועי.

בנוסף, מציין תא''ל קורן כאתגר את הצורך במתן מענה לצרכי השדה משלב התכנון של האמל''ח, דרך שלבי הייצור והקליטה, ואתגר זה לא היה פשוט למימוש. כדוגמא מציין תא''ל קורן את ייצור טנקי המרכבה ס.3 בשעה שכיהן כמפקד המפעל.

ערכים מובילים בחיל החימוש:

  • מקצועיות- לפני כל דבר אחר, חיל מקצועי ומיומן.
  • חופש הבעת הדעה- תא''ל קורן מציין מספר דוגמאות, בהן הן הוא בתפקידים מסוימים והן אחרים עמדו על דעותיהם ועקרונותיהם (גם בפורומים בכירים)והביעו דעה שאינה קונצנזוס, וחרף זאת דעתם הושמעה ולעיתים אף נתקבלה.
  • גיבוי- תא''ל קורן מציין את הגיבוי אשר נתן לפקודיו ואת הגיבוי לו זכה ממפקדיו. בהם: האלוף עמי סגיס ואלוף אילן בירן. בנוסף, מציין תא''ל קורן את האלוף טל אשר פרויקט המרכבה היה פרויקט חייו ואת הגיבוי לו זכה ממנו.
  • חדשנות- תא''ל קורן מסביר כי היעדר קיפאון מחשבתי הניע אותו ואת אנשיו וגרם לכך שהגיעו לפיתוחים ולהישגים רבים.

תרומתו של החיל לצבא ולמדינה:

  • החל מהפיתוחים השונים: מיזוג אוויר בטנק (חדשנות), טיל הגיל, מרכבה ס.4, ''מעיל רוח'' ושלל פיתוחים נוספים אשר הציבו את הצבא בפסגה מבחינת האמל''ח המשמש אותו.
  • מתן מענה אחזקתי ראוי והולם לכלל הצל''מ במערך בתקופות שגרה כמו גם בתקופות לחימה.

תרומתו של תא''ל קורן לחיל והטבעת חותם:

  • איחוד וצמצום קורסים בבה''ד 20, אותו הוא הגדיר כפרויקט בפני עצמו.
  • חיבור בין מערכי החיל.
  • התמודדות מול אתגרים ביטחוניים (לבנון, צרכי השטח השונים).
  • פיתוח אמל''ח וליווי הן בשלבי התכנון, הייצור וההטמעה.
  • פיתוח וטיפוח קצינים שהכיר במסלול שירותו ואשר התפתחו לתפקידי מפתח (ראש מנת''ק, ראש רפ''ט, מחש''פים).

סיכום:

בהיבט האישי, זו היתה חוויה משמעותית לשמוע וללמוד מנסיונו העשיר של תא''ל קורן.

תא''ל קורן סיפר, הרחיב ופירט על שלל אירועים וחוויות ממסלול שירותו ואני מודה לו מאוד על שיתוף הפעולה המלא.

על פועלו הרב של תא''ל קורן פירטתי כאן בראשי פרקים בלבד, אך זה כפסיק מול העשייה העשירה והמגוונת לה זכה ואשר אותה הוביל.

''תחזקנה ידי הזהב העוסקות בברזל''

                      אבי חן         ,     רס''ן

                                                                           מפקד   סדנה    7480

שנת 2000 ראיון סיכום תא''ל שלום קורן - קישור

 

חיפוש מידע

חללים שמועד נפילתם היום

כניסת חברים

חברים online