דילוג לתוכן המרכזי בעמוד
לוגו חיל הטכנולוגיה והאחזקה לוגו עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים
לא נמצאו תוצאות. ניתן לחפש פרמטרים אחרים
1970 / 01 בינואר
לעמוד האישי באתר
נפרדים ממפקדים העוזבים את הבה"ד שנת 2010 צרור סרטונים
בית הספר לחימוש נפרד ממפקדים שנת 2010 - סא"ל אזולאי חיים, לצפייה בסרטון - https://youtu.be/W6SpOXcToow בית הספר לחימוש נפרד ממפקדים שנת 2002 - רס"ן בני מילר https://youtu.be/iVMeN4CjIMI בית הספר לחימוש נפרד ממפקדים שנת 2002 - סא"ל יוסי אלוש https://youtu.be/VSJVOe4o1wA בית הספר לחימוש נפרד ממפקדים שנת 2002 - סא"ל ספיר מפקד המכללה https://youtu.be/VxRWK6vvVMw בית הספר לחימוש נפרד ממפקדים שנת 2002 - רס"ן קשטן https://youtu.be/r3KCONuc2Gg
1970 / 01 בינואר
לעמוד האישי באתר
1970 / 01 בינואר
לעמוד האישי באתר
אל''ם במילואים אבינועם ברטל (בורנשטיין)
  אל''ם במילואים אבינועם ברטל (בורנשטיין) , כתב: רס''ן האדי חבקה , תאריך: פברואר 2016 פתיחה בנימה אישית את אל''ם במיל' אבינועם ברטל (בורנשטיין) לא הכרתי, אציין כי אפילו את שמו לא שמעתי. אחרי ששמעתי ותיעדתי את עיקרי סיפורו האישי בחיל החימוש ולאחר שיחה ארוכה ומרתקת עם אבינועם באחד מבתי הקפה בקריית אונו, למדתי רבות על אדם מיוחד, נעים הליכות בעל סיפור חיים ומורשת ייחודית. במסמך זה, ניסיתי להעביר אליך הקורא את סיפורו של  אל''ם במיל' אבינועם ברטל, על ידי סקירת האתגרים והאירועים המרכזים והמכוננים בתקופת שירותו ולאחר מכן. דרכם תוכל ללמוד על ערכי חיל החימוש, על תרומתו של אבינועם לחיל החימוש (חיל הטכנולוגיה והאחזקה כיום) ולבטחון מדינת ישראל. קריאה נעימה ולימוד פורה! רקע אישי אל''ם אבינועם ברטל נולד עם הקמת מדינת ישראל בשנת 1948 בפולין, עלה עם הוריו אשר ניצלו מהשואה לארץ ישראל בשנת 1957 לאחר ששעריה של פולין נפתחו בפני עולים שביקשו לעלות ארצה עת התחלף השלטון (''עליית גומולקה''), נשוי לתמר (אף היא גמלאית חיל החימוש- פרשה כסא''ל ), אב לארבעה ילדים וסב לארבעה נכדים ומתגורר בעיר רמת גן. מסלול השירות: אבינועם החל את לימודי הנד' המכונות כעתודאי בטכניון ב- 1967 וסיימם ב- 1971. בשנת 1971 החל אבינועם את שירותו כעתודאי בחיל חימוש  כקצין במדור תובה ברפ''ט (רפ''ט והחט''ל היו בזמנו חלק ממקחש''ר) בפרוייקט המרכבה כמעט מאז היווסדו (שנה קודם לכן)  , ועד לשיחרורו בדרגת סרן  ב- 1976; באותה עת עסק במערכות תובה של מרכבה סימן 1, מע' הנעה - חטיבות כח (חט''כ של  Continental  כיום - L3), תכן תובת הטנק, מע' הקרור של חטיבת הכוח (קירור אוויר), תכן מע' האב''כ - על לחץ, מע' המזקו''מ , תכן סיפון התובה ודלת טיפולים (מנוע קדמי) ועוד . בשנת 1976 סיים אבינועם את שרות קבע וחזר לספסל הלימודים (בטכניון) להשלמת תזה לתואר מגיסטר בהנד' מכונות, מסלול כח וחום; נושא התזה היה: חקר יציבות זרימה תרמוסיפונית של קולט שמש ביתי; סיים את התואר ב- 1977. במהלך לימודיו - שימש כמתרגל בטכניון במקצועות זרימה ומעבר חום. 1978-1980: עבד אבינועם כמתכנן בחטיבת ההנדסה של תע''א; בעיקר בנושאי מטוס מנהלים , מזל''טים ועוד... 1980-1982: בשנת 1980 חזר אבינועם לשרות קבע בצה''ל - כרס''ן ושמש כראש מדור בצוות פיתוח רק''מ במשך כשנתיים - באינטגרציית מע' בקרת אש לטנק הצנטוריון (שוט קל ד') ומע' בק''ש לטנק הטירן הצהלי - ה''סמוור''. 1982-1985: בשנת 1982 עבר אבינועם למש''א למפעל מרכבה, כמפקד בית המלאכה לעיבוד שבבי  (ב''מ 9), תפקיד אותו ממלא במשך 3 שנים; במסגרת זו נחשף לפן הייצורי של הטנק ולטכנולוגיות ייצור בכלל. בשנת 1985 – אבינועם מקודם לדרגת סא''ל ומתמנה לראש ענף חלפי טנקים במצל''ח 6800, לראשונה עוסק בענייני לוגיסטיקה במשך כשנה וחצי עד שנת 1987. בשנת 1987 - ''נקרא לדגל'' בחזרה לרפ''ט (ע''י האלוף טל), לפרוייקט המרכבה, כראש ענף צריח; בתפקיד זה שימש אבינועם  10 שנים רצופות, עד ליציאתו לגימלאות; במהלך אותן שנים באפריל 1993 קודם לדרגת אל''מ (כדרגה אישית באיגום ''מומחים'' בהמלצת  ע' השר - טליק).  בתפקידו זה ממונה אבינועם על:       פיתוח צריח סימן 2+ סימן 3 + ניצני סימן 4.       אינטגרציית כלל המערכות בצריחים הנ''ל (מע' נשק עיקרי - תותח + נשק משני,             מע' מיגון מודולרי, ריהוט + ממשקי צוות, מעק בקרת צריח, מע' בק''ש ועוד).       בתקופה זו גובשו גם נושאי הנ''א, בטיחות ודוקטרינות לחימה + תחזוקה של מע'           נשק בגישה המודולרית, דבר שבו מרכבה ס' 3 הייתה החלוץ בעולם. במאי 1997 -  פורש אבינועם לגימלאות ; עוד במהלך חופשת הפרישה נקלט בתעש  כמהנדס ראשי ומנהל המו''פ במפעל סלבין של חטיבת הרק''ם (כיום ''חטיבת התימרון''). במשך כל תקופת עבודתו בתעש אבינועם נמצא בקשר הדוק עם חי''ח (בעיקר רפ''ט ומנת''ק) ועוסק בהרבה פרוייקטים של צה''ל (כמו פיתוח מיגון, תותח 120 מ''מ, טנקי מרכבה ומגח לבט''ש ועוד) וכן בתחומי רק''ם מול לקוחות בחו''ל. כעת - ממשיך בייעוץ הנדסי (בעיקר בתעש), כעצמאי. מאפיינים  שעזרו לאבינועם להצליח בתפקידים שביצע: הגדלת ראש ללא הגבלה במטרה להגיע לתוצאות הרצויות. מקצועיות ויסודיות ושליטה מלאה בחומר גם בפרטים הקטנים. קשר הדוק בין דרג השדה (המשתמש) לדרג ההנדסי. ליווי המוצר מרגע הנבטת הרעיון ועד המימוש בטנק. התפקיד הארוך שביצע ברפ''ט כמוקד ידע (לדעתו הרוטציה המהירה בחיל החימוש במגזר ההנדסי הינה בעוכרי  החיל וממליץ על תפקידים ארוכים ואיגום מומחים לאותם הקצינים אשר מתכוונים להתמקצע בתחום ההנדסי ואינם נושאים עיניהם לתפקידי ''ניהול'' כאלה או אחרים). אתגרים מרכזיים: 1.פיקוד על ב''מ 9 במש''א כקצין צעיר והאתגר בפיקוד על מסגרת  עם כמות כ''א גדולה שבעיקרה אעצ''ים מבוגרים ומנוסים ממנו. 2.התפקיד כרע''ן חלפים במצל''ח חשף אותו לתחומים שונים שלא הכיר  לפני כן כמו עיתוד והשברה והגביר את הראייה המערכתית שלו, בתפקיד זה הבין איך חיל החימוש עובד ואיך הוא פרוס בכל המדינה על מנת לתת מענה כנדרש בכלל התחומים. 3.וכמובן - העבודה עם האלוף טל ישראל  ''אבי המרכבה'' בעיקר בתקופת פיתוח טנק מרכבה סימן 3, אשר היווה קפיצת מדרגה ביחס לטנק סימן 2 בכל המובנים: מבחינת מערכת בק''ש ותותח, מיגון בליסטי - שנכנס לראשונה בטנקים כמיגון מודולרי, שיפור מבחינה אוטומטיבית (מנוע של 1200 כוח סוס) ומערכת מזקו''ם חדשה לחלוטין ועוד. תרומת חיל החימוש בתקופתו: חיל החימוש כגוף מפתח בתחום הרק''ם הביא למדינת ישראל את פרויקט המרכבה לדורותיו ובכך עזר רבות למאמץ המלחמתי הפעיל בשטח והקטין באופן משמעותי את כמות הנפגעים בקרב לוחמי השריון. אירוע מכונן במהלך השרות: אירוע שנחצב בזיכרונו של אבינועם במלחמת יום כיפור בשנת 1973 כששרת כקצין צעיר במדור תובה: בעת ההיא רוב האזרחים במש''א השתתפו בלחימה (לא היה ''ריתוק משקי'') והמש''א התרוקנה מעובדים מקצועיים רבים ונשארו בעיקר העובדים המבוגרים והמוגבלים פיזית. בשל כך נקרא אבינועם – ביחד עם קצינים מהנדסים נוספים ממקחש''ר , לסייע בעבודות שונות ברצפת היצור במש''א למשך מספר שבועת , בעיקר לתיקון והכשרת רק''ם למלחמה– טנקים ותומ''תים.   נספח א'  ציטוט מראיון שהתקיים עם האלוף ישראל טל (''טליק'') באפריל 1999             (הקצין שעזב הינו אל''ם אבינועם ברטל -השתחרר 3 שנים לפני ראיון זה) אלבום התמונות המתעדכן של אבינועם - קישור נספח ב'- אל''מ אבינועם ברטל –תמונות משירותו הצבאי      
1970 / 01 בינואר
לעמוד האישי באתר
סוגי טנקי המרכבה לדורותיהם - אינדקס
מרכבה סימן 1 - יוצר בשנת 1979 מנוע 900 כוח סוס תותח 105 מ"מ מרכבה סימן 2 - יוצר בשנת  1983, תותח 105 מ"מ, ממסרת אוטומטית, בשנת 1984 נופק טנק מרכבה סימן 2 ב' שכלל בעיקר שיפורי מיגון. מרכבה סימן 2 לבט''ש מרכבה סימן 3 - יוצר בשנת 1991, מנוע 1200 כ"ס, תותח 120 מ"מ, ממסרת אוט' אלקטרונית, שריון מודולרי. בשנת 1995 נופק טנק מרכבה סימן 3 בז שכלל מערכת בקרת אש חדישה. מרכבה סימן 3 רמ''ח מרכבה סימן 4 - יוצר בשנת 2003, מנוע 1500 כ"ס, תותח 120 מ"מ רתיעה ארוכה, מערכת בקרת אש משופרת, מערכת שו"ב.   מרכבה סימן 4 "מעיל רוח" נופק בשנת 2010, כלל שילוב של מערכת הגנה אקטיבית.
1970 / 01 בינואר
לעמוד האישי באתר
מנהלת תוכנית המרכבה והרק"ם (מנת"ק)
מנהלת תוכנית המרכבה והרק"ם (מנת"ק) במשרד הביטחון, נושאת באחריות לכלל תוכניות הפיתוח והייצור של הרק"ם בצה"ל במטרה לאפשר יכולות תמרון להכרעה בלחימה. המנהלה הוקמה בראשית שנות ה-70 על ידי האלוף ישראל טל במטרה לפתח ולייצר את הטנק הישראלי הראשון, המרכבה, ולאחר מכן המשיכה בפיתוח הדורות הבאים שלו – מרכבה סימן 2, סימן 3, וסימן 4. בזכות הידע שנרכש במנהלה פותחו במהלך השנים תומ"ת ה"שולף", מיגונים ומזקו"ם לנגמ"שים כבדים מסוג פומ"ה, אכזרית ונגמחון, ובהמשך גם הנגמ"ש הזחלי הכבד נמ"ר והנגמ"ש הגלגלי איתן. מנת"ק מהווה מוקד ידע לאומי בתחום הרק"ם (רכב קרבי משוריין) ובתחום מיגון מנ"ט, ובאחריותה כמנהלה במשרד הביטחון לשמר את יכולות פיתוח הפלטפורמות, ייצור הרק"ם, פיתוח המיגון (לרבות מיגון ריאקטיבי ומיגון אקטיבי), ואת יכולת ייצור החלפים ושיקום הרק"ם במדינת ישראל באמצעות התעשיות הישראליות ומפעל המרכבה במש"א (מרכז השיקום והאחזקה של צה"ל). פלטפורמות המרכבה מתוכננות על ידי מנת"ק, ומעל ל 92% מהייצור מבוצע בתעשייה, באמצעות 200 מפעלים בישראל, המעסיקים קרוב ל־10,000 עובדים, כ־40% מתוכם בפריפריה ואזורי עדיפות לאומית. כ־4%–8% מהיצור מתבצע במש"א, במפעל המרכבה. ייצור מערכות הרק"ם בתעשייה הישראלית מהווה קטר טכנולוגי לפיתוח מערכות מתקדמות וליצוא ביטחוני בהיקף גבוה במיוחד.בנוסף על הפיתוח והייצור של הכלים, אחראית מנת"ק גם על הקליטה וההטמעה הלוגיסטית הראשונית של הפלטפורמות בצה"ל (ILS).בתפקיד ראש מנת"ק משמש החל מנובמבר 2017 תת-אלוף גיא פאגלין.  היסטוריה ההחלטה לצאת לייצור עצמאי של טנקים לא התקבלה כלאחר יד. קדמו לה שנים רבות שבהן הסתפקה ישראל ב"גרוטאות משופצות" שקיבלה מבריטניה וארצות הברית, בעוד צבאות ערב מצטיידות בטנקים חדשים וחדישים הן מברית המועצות והן ממדינות המערב.  בסופו של דבר הבינה ישראל שמצב זה לא עתיד להשתנות, והוחלט לבחון את האפשרות לצאת לדרך עצמאית ולייצר את הטנק הישראלי הראשון. צוות של מומחי משרד הביטחון ומהנדסי חיל החימוש בראשות האלוף ישראל טל מונה לבדוק את ההיתכנות והכדאיות של פרויקט מסוג זה, כשלנגד עיניו שתי שאלות: א. האם מבחינת הידע הטכנולוגי והתשתית התעשייתית יש בכוחה של ישראל לתכנן, לפתח ולייצר טנק? ב. האם מובטחת כדאיות כלכלית בראייה כוללת של כלכלת ישראל? הממצאים העיקריים של הניתוח שנערך הצביעו על כך שניתן לבסס בארץ תעשיית טנקים שתספק מענה הולם לצרכים הצבאיים של ישראל, ובתום שלושה חודשי לימוד, באוגוסט 1970, כינס שר האוצר, פנחס ספיר את הדיון הגורלי שבו השתתפו גם שר הביטחון משה דיין והאלוף ישראל טל ובו הוחלט לצאת לדרך עם פרויקט הטנק הישראלי הראשון. מיד עם קבלת ההחלטה על הקמת תעשיית טנקים, פורסמה על ידי הנהלת משרד הביטחון הוראת יסוד, ששימשה מאז כבסיס שעל פיו התנהלה תוכנית ה"מרכבה". הוקמה מנהלת תוכנית טנק (מנת"ק), בכפיפות לעוזר שר הביטחון (האלוף ישראל טל). מנת"ק נושאת באחריות כוללת לפיתוח, ליצור הטנק ולהקמת והרחבת התעשיות. בנוסף הוקמה בחיל החימוש רשות פיתוח טנק (רפ"ט), שעוסקת בתכנון ההנדסי של הטנק והופעלה על ידי עוזר השר ומנת"ק. את הפרויקט הוביל מראשיתו האלוף ישראל טל, שנודע ברבות הימים כ"אבי המרכבה" וזכה פעמיים בפרס ביטחון ישראל. כדי לחסוך בעלויות ומשאבים נקבע כי מנת"ק תשתמש בתשתית הקיימת של משרד הביטחון וצה"ל, כגון מרכז ציוד לחימה וחלפים, מינהל הרכש והייצור, יחידת היועץ המשפטי, יחידת היועץ הכלכלי וכו', ואילו צה"ל והתעשיות הביטחוניות והאזרחיות יהוו את התשתית התעשייתית. בין השאר הוחלט כי המרכז לשיקום ואחזקה של הטנקים בצה"ל (המש"א) ישמש מפעל ההרכבה של הטנק, ו-200 מפעלי תעשייה (ביטחונית ואזרחית) אחרים יקלטו ידע חדש, יוסבו ויתאימו עצמם לייצור אלפי החלקים, המכללים והמערכות של טנק ה"מרכבה". נקבעה מדיניות של פריסת הייצור המקומי על פני כל הארץ, כולל אזורי פיתוח, תוך שיתוף מרבי של התעשייה האזרחית וללא מונופול לתעשייה הביטחונית. מדיניות זו נשמרה לאורך השנים ועד היום. בעקבות שינויים מבניים בצה"ל הוכפפה בשנת 2006 רפ"ט למנת"ק וכיום זוהי יחידה אחת במשרד הביטחון. דורות המרכבה  מרכבה מרכבה סימן 1 – 1979, מנוע 900 כ"ס, תותח 105 מ"מ. מרכבה סימן 2 – 1983, תותח 105 מ"מ, ממסרת אוטומטית, בשנת 1984 נופק טנק מרכבה סימן 2 ב' שכלל בעיקר שיפורי מיגון. מרכבה סימן 3 – 1991, מנוע 1200 כ"ס, תותח 120 מ"מ, ממסרת אוט' אלקטרונית, שריון מודולרי. בשנת 1995 נופק טנק מרכבה סימן 3 בז שכלל מערכת בקרת אש חדישה. מרכבה סימן 4 – 2003, מנוע 1500 כ"ס, תותח 120 מ"מ רתיעה ארוכה, מערכת בקרת אש משופרת, מערכת שו"ב. מרכבה סימן 4 "מעיל רוח" נופק בשנת 2010, כלל שילוב של מערכת הגנה אקטיבית. כיום עובדים במנת"ק על פיתוח הדור החמישי של טנק המרכבה, "טנק הברק". נמר - נגמ"ש הלחימה הממוגן ביותר בעולם, המבוסס על טכנולוגיות המרכבה. משפחת כלים בתצורות שונות בעל יכולת לחימה במתארים מורכבים (לחימה, הנדסה, פיקוד, אחזקה ועוד). איתן - נגמ"ש לחימה גלגלי 8X8 הממוגן מסוגו בעולם, הכולל מערכות מתקדמות לרבות צריח 30 מ"מ ומערכת הגנה אקטיבית. הכלי נמצא בשלב השלמת פיתוח והיערכות ליצור סדרתי. תוכניות הגנה - פיתוח גרסאות מתקדמות של מערכות הגנה אקטיבית, הצטיידות בליין היצור, רטרופיט לכלים שיוצרו (נמרים ומרכבות). מבנה ופיקוד  המנהלה מורכבת מ-3 מחלקות: מחלקת פיתוח הטנק (רפ"ט) – הגוף ההנדסי של מנת"ק האחראי על כלל נושאי התכנון והפיתוח של הפלטפורמות והטמעתם בשדה. מחלקת התוכניות והפרויקטים (תו"פ) – אחראית על הוצאת התוכניות לפועל באמצעות קבלני משנה בצה"ל ובתעשייה בישראל ומחוצה לה, תכנון ובקרה של תוכניות העבודה, התקציב, הרכש וההתקשרויות. החטיבה לרק"ם עתידי – אחראית על פרויקטי מו"פ, פיתוח פלטפורמות עתידיות ושיתופי פעולה. ראשי מנת"ק  מספר שם שנות כהונה 1 אלוף ישראל טל 1969–1972 2 אלוף מנחם מרון 1972–1973 3 תא"ל חיים ודאי ז"ל 1973–1975 4 תא"ל אוריאל תמיר 1975–1977 5 תא"ל צבי אורבך 1977–1980 6 תא"ל מאיר בן נפתלי 1980–1982 7 תא"ל משה קידר 1982–1985 8 תא"ל נח ניצן 1985–1988 9 תא"ל יהודה אדמון ז"ל 1988–1992 10 תא"ל נחמן לוינגר 1992–1993 11 תא"ל מנחם שמיר 1993–1995 12 תא"ל שלום קורן 1995–1998 13 תא"ל זאב בר גיל 1998–1999 14 תא"ל דוד אנגל 1999–2003 15 תא"ל עמיר ניר 2003–2007 16 תא"ל ירון ליבנת 2007–2013 17 תא"ל ברוך מצליח 2013–2017 18 תא"ל גיא פאגלין 2017–הווה קישורים חיצוניים  אתר מנת"ק במשרד הביטחון 40 שנה למנת"ק חלק א' 40 שנה למנת"ק חלק ב' 40 שנה למנת"ק חלק ג'   ** תוכן הכתבה הוא מויקפדיה - קישור
1970 / 01 בינואר
לעמוד האישי באתר
יפתח
 תיאור של היחידה חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע, תפקידה של היחידה חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע, אתגרי היחידה חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע, תרומתה של היחידה למאמץ הכולל חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע, חזון ומטרות חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע, תרומה לקהילה חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע, פרסים הצטיינות חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע, נופלי היחידה חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,חסר מידע,
1970 / 01 בינואר
לעמוד האישי באתר

חיפוש מידע

חללים שמועד נפילתם היום

כניסת חברים